ΕΙΣΑΓΩΓΗ
Οι επιχειρήσεις πριν από πέντε – έξι δεκαετίες άρχισαν να αναπτύσσουν και να υιοθετούν τεχνικές Marketing κυρίως όμως στους τομείς της διαφήμισης και των πωλήσεων. Με την πάροδο όμως του χρόνου το Marketing εδραιώθηκε ως αυτοτελής επιχειρησιακή λειτουργία και ως επιστημονικός κλάδος της Διοίκησης Επιχειρήσεων.
Η φιλοσοφία του Marketing εστιάζει στον καταναλωτή. Ο καταναλωτής βρίσκεται στο επίκεντρο και η ικανοποίηση των αναγκών του είναι το άλφα και το ωμέγα για κάθε επιχείρηση. Ο ικανοποιημένος πελάτης γίνεται ο καλύτερος «διαφημιστής» για την επιχείρηση και τα προϊόντα της. Η επιχείρηση, εκτός από την αναζήτηση νέων πελατών, οφείλει να διατηρεί τους πελάτες της αφού οι «παλιοί πελάτες» αποτελούν τη σταθερή βάση για τις πωλήσεις των προϊόντων ή υπηρεσιών της.
Με απλά λόγια το marketing θα μπορούσε να θεωρηθεί ως η διοικητική διαδικασία αναγνώρισης, αντιμετώπισης και ικανοποίησης των απαιτήσεων των καταναλωτών με κέρδος. Ακόμα απλούστερα το marketing έχει σκοπό την ικανοποίηση του πελάτη με σκοπό το κέρδος για την επιχείρηση
To Marketing περιλαμβάνει όλες τις ενέργειες που απαιτούνται για να φθάσουν τα προϊόντα ή οι υπηρεσίες από τον παραγωγό στον καταναλωτή. Συνδέει την παραγωγή με την κατανάλωση, κατευθύνει τη ροή των αγαθών και των υπηρεσιών και επηρεάζει τη λήψη αποφάσεων. Οι ενέργειες αυτές αποσκοπούν στην ικανοποίηση των αναγκών των καταναλωτών μέσω του σχεδιασμού, της παραγωγής και της διάθεσης των προϊόντων ή των υπηρεσιών.
Σύμφωνα με την ΑΜΑ (American Marketing Association) : «Το Μάρκετινγκ είναι η διαδικασία σχεδιασμού και υλοποίησης της σύλληψης, της τιμολόγησης, της προβολής και της διανομής ιδεών, προϊόντων και υπηρεσιών για τη δημιουργία συναλλαγών που ικανοποιούν ατομικούς και επιχειρησιακούς στόχους» Ορισμός που αναγνωρίζει το ρόλο που παίζει το Μάρκετινγκ στην κοινωνία: «Το Μάρκετινγκ είναι μια κοινωνιολογική διαδικασία, με την οποία τα άτομα και οι ομάδες αποκτούν αυτό που θέλουν μέσω της δημιουργίας, προσφοράς και ελεύθερης ανταλλαγής προϊόντων και υπηρεσιών»
ΣΚΟΠΟΣ
Σκοπός του σεμιναρίου είναι να αποκτήσουν οι συμμετέχοντες το βασικό αλλά απαραίτητο θεωρητικό υπόβαθρο σχετικό με την έννοια, τη λειτουργία και την αξία του Marketing στην σύγχρονη επιχείρηση ούτως ώστε για όσους δεν ανήκουν στο τμήμα Marketing της επιχείρησης να είναι εφικτή η «επικοινωνία» με τους ανθρώπους του. Επίσης το σεμινάριο θα είναι ιδιαίτερα ευεργετικό και για όσους φιλοδοξούν να απασχοληθούν στο τμήμα Marketing μιας επιχείρησης στο άμεσο μέλλον. Θα γίνει εκτενής αναφορά σε έννοιες όπως το εμπορικό σήμα, η στρατηγική τιμών, οι προσφορές και οι εκπτώσεις, η επικοινωνία και τα κοινωνικά δίκτυα κ.α. Ιδιαίτερη προσοχή θα δοθεί στην αποσαφήνιση εννοιών που λαθεμένα ταυτίζονται με το Marketing, όπως διαφήμιση και οι πωλήσεις ενώ επί της ουσίας αποτελούν μέρος αυτού ή απλά σχετίζονται με αυτό.
ΣΕ ΠΟΙΟΥΣ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ
Το σεμινάριο απευθύνεται σε χαμηλόβαθμα στελέχη Marketing που έχουν έλλειμμα γνώσεων και πληροφοριών για το αντικείμενο, σε στελέχη επιχειρήσεων άλλων τμημάτων, σε επιχειρηματίες κάθε είδους επιχείρησης που θέλουν να εκσυγχρονίσουν την επιχείρηση τους, σε σπουδαστές και φοιτητές του τομέα της διοίκησης επιχειρήσεων και γενικά σε κάθε έναν που ενδιαφέρεται να αποκτήσει γνώσεις Marketing
ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟΥ
Marketing, τα πρώτα βήματα και η εξέλιξή του
Θεμελιώδεις έννοιες του Marketing
Τι είναι «εθνικό» και τι διεθνές Marketing
Τακτική και Στρατηγική Marketing
Συμπεριφορά καταναλωτή
Τι είναι έρευνα Marketing. Οι δύο φάσεις της έρευνας Marketing
Τι είναι το πρόγραμμα Marketing
Περισσότερα για τη Στρατηγική Marketing
Η έννοια και η επιλογή της στρατηγικής
Το περιεχόμενο της Στρατηγικής Marketing
Στρατηγική προϊόντος
Η ανάπτυξη νέων προϊόντων
Ο κύκλος ζωής του προϊόντος
Branding
Στρατηγική τιμολόγησης
Ο προσδιορισμός της τιμής
Οι παράγοντες που προσδιορίζουν την τιμή
Η τιμολόγηση του νέου προϊόντος
Στρατηγική διανομής και Logistics
Έννοιες
Τα κανάλια διανομής
Ο σχεδιασμός και η αξιολόγηση των καναλιών διανομής
Στρατηγική επικοινωνίας
Έννοιες και διαδικασίες επικοινωνίας
Διαφήμιση και Διαφημιστική καμπάνια
Από την κλασική προώθηση των πωλήσεων στο Direct Marketing, στο Customer Relationship Marketing και στο Digital Marketing
Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης και Marketing
ΧΡΟΝΙΚΗ ΔΙΑΡΚΕΙΑ 8 ώρες
Course Features
- Lectures 0
- Quizzes 0
- Duration 50 hours
- Skill level All levels
- Language English
- Students 0
- Certificate No
- Assessments Yes