ΕΙΣΑΓΩΓΗ
Ο χώρος του φαγητού & του ποτού (food & beverage) είναι ευρύτατα διαδεδομένος στην Ελλάδα και αποτελεί μία από τις πρώτες επιχειρηματικές σκέψεις των Ελλήνων.
Οι απασχολούμενοι στο F & B (Food & Beverage) είτε κατέχουν στελεχικές θέσεις είτε εργάζονται στο συγκεκριμένο χώρο, πρέπει να αντιληφθούν ότι απασχολούνται σε ένα δυναμικό & ταχέως αναπτυσσόμενο χώρο, όπου επιβάλλεται να γνωρίζουν πολύ καλά όλο το φάσμα των εργασιών του και πρέπει να δημιουργήσουν όλες τις αναγκαίες διαδικασίες για την ορθή & επιτυχημένη λειτουργία του.
Ο όρος που χρησιμοποιείται διεθνώς, για να περιγράψει τη διοίκηση του επισιτισμού είναι “Food & Beverage Management“. Ο συγκεκριμένος όρος έχει να κάνει με τον τρόπο άσκησης διοίκησης μιας επισιτιστικής επιχείρησης ή τη διεύθυνση του επισιτιστικού τμήματος μιας ξενοδοχειακής επιχείρησης ή ενός κρουαζιερόπλοιου και ασχολείται με τη διοίκηση των λειτουργιών και των παρεχόμενων υπηρεσιών που σχετίζονται με την παραγωγή και κατανάλωση του φαγητού & του ποτού.
Βασικό προσόν της επαγγελματικής προσωπικότητας καθενός απασχολούμενου στο συγκεκριμένο χώρο, είναι η υψηλή θεωρητική & πρακτική κατάρτισή καθώς και η βαθιά γνώση των απαιτούμενων παραγωγικών διαδικασιών.
Μεταξύ των σημαντικών του υποχρεώσεων είναι:
- Οργανωτικές & διαχειριστικές ικανότητες
- Άριστες διαπραγματευτικές ικανότητες
- Ευγένεια, φιλικότητα και διάθεση να βοηθήσει σε κάθε αλληλεπίδραση με τους πελάτες
- Αμεσότητα στον εντοπισμό & επίλυση προβλημάτων
- Εναρμόνιση με τις πολιτικές, τους κανόνες, τους κανονισμούς και τις διαδικασίες της επιχείρησης
- Στελέχωση του τμήματος
- Εύρρυθμη λειτουργία του τμήματος
- Σύνθεση του εδεσµατολογίου
- Προμήθεια κατάλληλου εξοπλισμού
- Προµήθεια πρώτων & βοηθητικών υλών
- Καθοδήγηση των αρµοδίων τµηµάτων παραγωγής τροφίµων και η τελική προώθηση & παρουσίαση των εδεσμάτων στους πελάτες.
Στο συγκεκριμένο σημείο αξίζει να τονισθεί ότι ο επισιτισμός είτε ως αυτόνομη επιχείρηση είτε ως τμήμα μίας μεγαλύτερης επιχείρησης (π.χ. ξενοδοχειακή μονάδα, κρουαζιερόπλοιο) παίζει σημαντικό ρόλο στην προσέγγιση αγοραστικού κοινού και βοηθά στην αύξηση του μεριδίου αγοράς της ταχύτερα αναπτυσσόμενης παγκόσμιας βιομηχανίας, του Τουρισμού. Η αποτελεσματικότητα & η επιτυχία του επισιτισμού εξαρτάται σε πολύ μεγάλο βαθμό από τον τρόπο εκτέλεσης του συγκεκριμένου έργου καθώς και τον τρόπο άσκησης διοίκησης. Ιδιαίτερα σήμερα, με τον εντονότατο ανταγωνισμό και τις νέες τάσεις και εξελίξεις που παρατηρούνται σε τοπικό, περιφερειακό & διεθνές επίπεδο, η απαίτηση για καταρτισμένους εργαζόμενους, όλων των βαθμίδων, με υψηλά χαρακτηριστικά γνωρίσματα γίνεται συνεχώς πιο επιτακτική.
ΣΚΟΠΟΣ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟΥ
Πρωταρχικός σκοπός του συγκεκριμένου σεμιναρίου είναι η παροχή βοήθειας σε όλους τους συμμετέχοντες να αποκτήσουν τις απαραίτητες γνώσεις & να αναπτύξουν βασικές δεξιότητες σχετικά με:
Το σχεδιασμό, την οργάνωση, την υλοποίηση και τον έλεγχο της παραγωγικής διαδικασίας.
Μέσω του συγκεκριμένου σεμιναρίου αποκτούνται όλες οι απαραίτητες δεξιότητες που θα τους δώσουν το συγκριτικό πλεονέκτημα και θα τους καταστήσουν ικανούς να εργάζονται σε επιχειρήσεις που κατανοούν & επιδιώκουν τις αρχές της εφαρμοσμένης διοίκησης.
Κλείνοντας, την συγκεκριμένη ενότητα αξίζει να τονισθεί ότι σκοπός του συγκεκριμένου εκπαιδευτικού προγράμματος δεν είναι να μόνο να διδάξει συνταγές & πρακτικούς τρόπους εργασίας στο χώρο του επισιτισμού. Αντιθέτως να δώσει ιδιαίτερο βάρος στον καθορισμό:
προτύπων, αρχών και τεχνικών που απαιτούνται στην αποτελεσματική διοίκηση του επισιτισμού.
ΣΕ ΠΟΙΟΥΣ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ
Δύο είναι οι βασικές κατηγορίες στις οποίες απευθύνεται το συγκεκριμένο σεμινάριο:
Πρώτη κατηγορία: Σπουδαστές ή & απόφοιτοι αντίστοιχων σχολών Τουρισμού & Επισιτισμού όλων των εκπαιδευτικών βαθμίδων,
σπουδαστές ή & απόφοιτοι διαφόρων σχολών όλων των εκπαιδευτικών βαθμίδων, που επιθυμούν να εμπλουτίσουν το Βιογραφικό τους Σημείωμα,
Δεύτερη κατηγορία: Ιδιοκτήτες επιχειρήσεων επισιτισμού που επιθυμούν να εμπλουτίσουν τις γνώσεις τους,
απασχολούμενοι του συγκεκριμένου χώρου για να αποκτήσουν συγκεκριμένες δεξιότητες,
στελέχη του χώρου που ενδιαφέρονται να γνωρίσουν όλες τις νέες εξελίξεις
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΥΛΗ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟΥ
- Εισαγωγή στο Food & Beverage Management – Διοίκηση τροφίμων & ποτών
- Ποιότητα του F&B
- Ορισμός
- Διοίκηση Ολικής Ποιότητας στις επισιτιστικές επιχειρήσεις
- Ανάλυση, έλεγχος & υπολογισμός πωλήσεων F&B
- Προμήθειες στις επισιτιστικές & ξενοδοχειακές επιχειρήσεις
- Αποτελεσματική πώληση προϊόντος στις ξενοδοχειακές & επισιτιστικές επιχειρήσεις.
- Τμήμα εστιατορίου & διαμόρφωση πελατολογίου
- Οργάνωση εκδηλώσεων και επισιτιστικές υπηρεσίες
- Έλεγχος αγοράς – Υγειονομικός Κανονισμός
- Υγιεινή & Ασφάλεια τροφίμων σε μία επισιτιστική επιχείρηση
- Δεοντολογία & Συμπεριφορά στις επισιτιστικές επιχειρήσεις
ΧΡΟΝΙΚΗ ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟΥ
Η χρονική διάρκεια του σεμιναρίου ορίζεται στις (15) ώρες και η παρακολούθηση μπορεί να πραγματοποιηθεί είτε με τη φυσική παρουσία του ενδιαφερόμενου είτε μέσω της εξ αποστάσεως κατάρτισης (e-learning).
ΕΠΙΛΟΓΟΣ
Με την λήξη του προγράμματος ο εκπαιδευόμενος θα λάβει Βεβαίωση Παρακολούθησης.
Συμπλήρωσε την παρακάτω φόρμα και απόκτησε την εξειδίκευση που χρειάζεσαι
Course Features
- Lectures 0
- Quizzes 0
- Duration 50 hours
- Skill level All levels
- Language English
- Students 0
- Certificate No
- Assessments Yes